Ремонт своїми руками. Ремонт рульової рейки Ніссан Альмера (NISSAN Almera), Ніссан Прем'єра (NISSAN Primera)
Оголошення на форумі Club-NISSAN або Nissan Primera Club (NPC): Добрий день. Я власник автомобіля Ніссан Прикладу P12 (раніше у мене була Альмера N16). Автомобіль відмінний. За такі гроші я не очікував отримати зручний та надійний автомобіль. Але чому, але чому і в Альмерії і Приклади течуть рульові рейки? Як запобігти текти рейки, як перебрати рейку своїми руками? Де купити сальники і як замінити їх? А можна замінити сальник кермової рейки на Ніссані не знімаючи рейку з автомобіля?
Форуми і конференції рясніють такими повідомленнями, так само як і відповідями на них. Але все ж в Інтернеті немає єдиного думки і рецепту з приводу рульових рейок Ніссан Альмера і Прикладу. Багато, замінивши тільки один сальник на рейці Альмера, у якої дуже вільно під капотом, рапортують, що все дуже просто. Знімати рейку для цього не треба, а сальник можна поставити від радянської машини, подточив його трохи по зовнішньому діаметру. В гаражних умовах можна і так зробити, але при професійному підході такий метод не допустимо!
По-перше, так можна замінити тільки один верхній сальник розподільника (деякі називають його сальником рульового валу або сальник регулятора) (на фото)
тому що для заміни нижнього сальника розподільника (який встановлений на тому ж валу, зроблений з того ж матеріалу, працює в тих же умовах і теж скоро потече) (на фото)
треба виймати весь золотник, який потім вставити назад не вийде. Крім того, нижній сальник розподільника на рейках Ніссан Альмера і Прикладу знімається з руйнуванням одноразового обтискного кільця, яке поставити назад можна тільки за допомогою спеціального обладнання.
По-друге, при ремонті рульової рейки вимагається абсолютна чистота. Якщо занести бруд або пісок в золотник розподільника, то можна втратити насоса гідропідсилювача. Навіть кілька піщинок, які потрапили в насос, викликають задираки полірованих площин і ротора. Після чого його доведеться міняти. Насос коштує дорого. Дорожче ремонту рейки навіть у професіоналів.
В-третіх, як усунути люфт, стукіт сухаря і знос картера сухаря, знос тяг, підтікання бічних сальників і багато іншого, не знімаючи рейку?
По всім перерахованим вище причин, рульові рейки необхідно обов'язково знімати для ремонту.
А от силові сальники (сальники валу-рейки, тобто штока, що рухається вліво-вправо) (на фото)
часто міняти не обов'язково. Їх якість не викликає ніяких нарікань. І при цьому для їх заміни необхідно мати спеціальний інструмент, щоб вийняти внутрішній силовий сальник з самої глибини циліндра рейки.
Як відремонтувати рульову рейку Ніссан Альмера і Прикладу самостійно
І все ж рульову рейку Альмера і Приклади можна відремонтувати самостійно, але за умови, що тече тільки верхній сальник розподільника а решта сальники в прекрасному стані. Тобто не потрібно зв'язуватися зі складною процедурою їх заміни з використанням спецінструменту.
Для цього рейку все ж доведеться зняти. Колеса знімати не треба. Потрібно поставити колеса прямо і з ями від'єднати наконечники рульових тяг від поворотних важелів. Далі зняти карданчик, від'єднати подає й зворотний масляні магістралі і відкрутити болти кріплення рейки до кузова.
Рейка виймається через капот повз акумулятора разом з тягами, після того як буде сильно зміщена в сторону правого колеса. Установка в зворотній послідовності, за винятком того, що спочатку потрібно прикрутити кермові тяги до коліс, поставити колеса прямо, і тільки після цього встановити карданчик рульового валу.
Зняту рейку потрібно спочатку очистити від бруду, вимити гасом і обдути стисненим повітрям. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ мити рейку керхером, так як всередину потрапить вода. Далі відкрутити трубки від розподільника (закручувати назад їх потрібно з обережністю, так як штуцера вкручуються в алюміній), зняти корпус розподільника.
Сальник потрібно придбати заздалегідь розміру 19x29x4.5 мм. Придбати його можна у нас або просто на ринку. Сама процедура заміни сальника проста. Вибийте сальник разом з підшипником за допомогою оправки (підійде висока головка на 16).
Потім забийте новий сальник назад разом з підшипником за допомогою оправки (підійде висока головка на 22).
Закладіть спеціальну змазку в сальник і підшипник і обережно зберіть все назад. Болти кріплення корпусу розподільника не можна докручувати до кінця, а лише до моменту упору в підшипник.
Усунення люфтів і стукотів рейки це особлива тема для окремої статті. Можна сказати лише, що до пробігу 100 тисяч кілометрів вони з'являються в будь-рейці, а особливо у рейок з пластиковим сухарем, як у Альмера і Приклади.
Так чому ж течуть рульові рейки Ніссан Альмера і Приклад?
Центр Рульового Управління «ГУР+ЭУР» успішно ремонтує рульові рейки автомобілів Ніссан Альмера і Приклад і накопичила солідний статистику. 90% цих рульових рейок починають текти на пробігах від 90 до 140 тисяч кілометрів і 98% з них течуть через верхній і нижній сальник розподільника.
Зверніть увагу, що в розподільнику два сальника - верхній і нижній. Текти через верхній - завжди помітна, а через нижній - ні. При підтіканні нижнього сальника розподільника рідина надходить і непомітно накопичується всередині рульової рейки. Тому якщо тече зверху, то міняти треба обидва сальника розподільника. А ось течі силових (бічних) сальников зустрічаються дуже рідко і пов'язані з різними дефектами, привнесеними в рейку пізніше - наприклад, при заміні рульових тяг погано поставили пильовики і з'явилася корозія. Чи подряпали і стукнули поліровані частини валу-рейки.
Так чому ж одна пара сальников працює відмінно, а інша постійно тече, хоча вони працюють в одному і тому ж маслі, температурі і інше? Всі наші дослідження показали, що корозія на деталях цих рейок виникає вкрай рідко. Хоча в інших - це бич. Немає так само катастрофічного зносу робочої кромки сальников. Але якщо подивитися на сальники, то стане видно, що хоча вони і зроблені з особливо термостійкого матеріалу SNBR, але все ж виглядають по-різному. Силові сальники зроблені із слизького матеріалу, а матеріал сальников розподільника схожий на звичайну гуму. Вони дуже м'які, а пружинка слабка. Давно помічено, що якщо матеріал сальника м'який, то він не тільки швидко стирається, але і швидко втрачає еластичність при роботі в маслі. Іншими словами швидко "дубіє". А притому, що пружинка на сальниках розподільника слабка, коли вони дубіють, починаються течі.
Виходить, що неув'язочка вийшла саме з матеріалом сальников ще на заводі. А поки це з'ясували, було випущено вже величезна кількість автомобілів за три. Та й зараз нові оригінальні рульові рейки, що продаються в магазині, не виходжують і 40 тисяч кілометрів, тому що десь лежали на складі всі ці роки, і сальники вже задубіли.
Все що залишається - міняти задубевшие сальники на нові, якісні. Добре, що в іншому рульові рейки Ніссан Альмера і Приклад дуже надійні. Центр Рульового Управління «ГУР+ЭУР» швидко і якісно відремонтує рульову рейку і дасть гарантію рік без обмеження пробігу.